Ajuntament de Guadassuar

BASES DEL XIV CONCURS «GUADASSUAR EN FIRA» 2025

Amb motiu de la tradicional fira de Guadassuar, l’Ajuntament de Guadassuar convoca el XIV concurs de cartells que es regirà per la següent convocatòria aprovada amb les bases reguladores de la concessió de premis de l’Ajuntament de Guadassuar aprovades mitjançant resolució d’alcaldia a data del 24 de setembre de 2021.

1. DISPOSICIÓ QUE ESTABLEIX LES BASES REGULADORES

La present convocatòria, promoguda per la Regidoria de Cultura, es regeix per la Llei general de subvencions i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. RÈGIM DE CONCESSIÓ

El procediment assignat per a la concessió d’ajudes serà en règim de concurrència competitiva.

3. PARTICIPANTS I NÚMERO D’OBRES

Podran concursar tots els artistes nascuts en la Comunitat. El número de cartells a presentar per cada autor no excedirà de dos, i serà condició indispensable que totes les obres presentades siguen originals, inèdites i que no hagen participat abans en cap altre certamen.

Cal complir els requisits següents:

  1. No haver incorregut en cap de les circumstàncies previstes en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que inhabiliten per a tindre la condició de persona beneficiària de la subvenció.
  2. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda estatal (AEAT) i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
  3. Estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Guadassuar, cosa que s’acreditarà mitjançant una declaració responsable.
  4. Es deurà adjuntar amb la documentació anterior el full de manteniment de tercers.

S’autoritzarà l’Ajuntament a fer les comprovacions corresponents.

La participació en aquests premis comporta l’acceptació de les normes recollides en la present convocatòria per part de les persones participants.

4. CONTINGUT
En els cartells haurà de figurar el següent text:

GUADASSUAR EN FIRA
Del 21 al 23 de gener de 2025

Es reservaran distints espais dins del cartell on s’haurà de col·locar el logotip de l’Ajuntament de Guadassuar (descarregable en el web de l’Ajuntament) i les dades de les entitats públiques col·laboradores.

5. OBJECTE

El concurs de disseny del cartell anunciador Guadassuar en Fira te com a objecte estimular la creativitat dels artistes participants i fomentar la difusió de la fira de Guadassuar que es celebrarà del 21 al 23 de gener del 2025.

6. CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

El cartell serà de tècnica lliure i en vertical sempre que siga possible la seua reproducció en offset i quadricromia (CMYK) quedant fora de concurs els realitzats amb tintes d’or, argent o fosforescents. La presentació d’aquests cartells haurà de fer-se sobre bastidor o suport rígid, en totes les tècniques. El cartell tindrà una resolució de 300ppp, per a què siga possible la seua reproducció en gran format (segons les necessitats d’impremta).

L’obra haurà de presentar-se també en suport digital (cd-rom o pendrive) amb el suport informàtic necessari: tipus d’arxiu, tipografies especials, fonts utilitzades, etc.

En el cas de presentar-se un disseny en tècnica digital haurà de ser presentat en tamany DINA3 i en el cas de presentar-se pintat la grandària haurà de ser 50x70cm de superfície pintada.

7. TERMINI I LLOC DE LLIURAMENT
Presentació de cartells al Centre Cultural del 16 al 30 de setembre de 2024 .

8. IDENTIFICACIÓ

Els cartells aniran sense firmar, portaran un lema en la part posterior i aniran acompanyats d’un sobre tancat amb el mateix lema.

Caldrà presentar dos sobres:
Sobre A: en el seu interior s’inclouran les dades personals de la persona participant (nom i cognoms, domicili, telèfon de contacte i e-mail)
Sobre B: en el seu interior s’incloura el suport informàtic (memòria USB) o cartell pintat, segons les característiques establertes en la convocatòria.

No s’admiteixen reformulacions de sol·licituds.

9. PREMIS

S’estableix un premi de 400 euros, al que se li aplicarà la retenció del IRPF corresponent d’acord a la normativa vigent.

El jurat podrà declarar desert el concurs si estima que les obres presentades no reuneixen les condicions de qualitat.
El lliurament i resolució del premi es farà públic quan la Regidoria de Cultura en un plaç de màxim dos mesos.

La dotació del premi serà a càrrec de la partida pressupostària 334-482000.

10. ÒRGAN COMPETENT RESOLUCIÓ, JURAT I ÒRGAN INSTRUCTOR

La concessió del premi es tramitarà en règim de concurrència competitiva i es realitzarà mitjançant decret d’alcaldia. La resolució de la concessió posa fi a la via administrativa, excepte en els casos establerts en la llei.

La selecció i concessió del premi del concurs, es realitzarà a proposta d’un jurat format per: l’alcalde, regidora de Cultura, un representant dels Festers de Sant Vicent 2025, el tècnic de comunicació i una administrativa.
Per a tot allò no previst en les bases decidirà la Regidoria assistida, si fora necessari, pel jurat.

El premi es notificarà a la persona interessada al seu domicili o mitjançant la seu electrònica.

L`òrgan instructor del procediment de concessió de les subvencions serà la Regidora de Cultura.

11. CRITERIS DE VALORACIÓ

El participar en aquest concurs representa la total acceptació d’aquestes convocatòria i bases.

Els criteris de valoració seran els determinats pel jurat com originalitat, adaptabilitat, habilitat, materials utilitzats …etc de manera que formen un conjunt bell i harmoniós.

El cartell premiat quedarà en propietat de l’Ajuntament, el qual es reserva tots els drets, inclosos els de reproducció, sense que haja d’aportar a l’autor premiat cap quantitat que no siga la dotació del premi.

Els cartells no premiats es podran recollir o reclamar a partir dels 30 dies següents a la resolució del concurs.

L’Ajuntament de Guadassuar queda eximit de tota responsabilitat enfront de qualsevol reclamació que es puga derivar per la utilització per part dels autors d’imatges de persones, bens, logotips i d’altres al cartell concursant i que no tinga l’autorització per al seu ús i reproducció. Pel que fa a aquesta qüestió, es deriva aquesta responsabilitat a la persona inscrita com a autor.

L’Ajuntament de Guadassuar no es responsabilitza dels desperfectes que puguen sofrir les obres presentades que tinga en dipòsit.

12. SUBCONTRACTACIÓ
No se contempla la possibilitat.

13. INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Estes subvencions seran compatibles amb altres ajudes que tinguen la mateixa finalitat i siguen d’altres Administracions Públiques, tenint en compte que l’import de la subvenció en ningun cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superen el cost de l’activitat subvencionada.

14. FORMA DE PAGAMENT.

El pagament del premi s’efectuarà mitjançant transferència bancaria al numero de conter indicat al document de manteniment de tercers.

 

GUADASSUAR, 2024